Шкідливими для довкілля та здоров'я людини можуть бути яйця та червоне та перероблене м'ясо.
Вчені з Гарвардського університету з'ясували, що у людей, які дотримувалися більш екологічної дієти, ймовірність померти протягом періоду спостереження понад 30 років була на 25% нижчою, ніж у тих, хто дотримувався звичайного харчування. Результати дослідження представлені на NUTRITION 2023, флагманських щорічних зборах Американського товариства харчування, і вважаються попередніми до публікації в науковому журналі, що рецензується.
Вчені створили індекс PHDI для оцінки корисності продукту та його екологічності, використовуючи існуючі дослідження. Потім вони застосували індекс для аналізу харчування понад 100 тисяч жителів США. Дані збирали з 1986 до 2018 року. Вплив на довкілля оцінювали з погляду водокористування, землекористування, забруднення різними речовинами та викидами парникових газів.
Автори роботи з'ясували, що у людей, які дотримуються дієти з максимальною сумою балів PHDI, ризик смерті від будь-якої причини був на 25% нижчим, ніж у людей з мінімальною сумою. Крім того, здорова та екологічна дієта знижувала ризик смерті від раку або серцево-судинних захворювань на 15%, від нейродегенеративних захворювань – на 20%, а від респіраторних – на 50%.
Безпрограшними як для здоров'я, так і для навколишнього середовища вчені визнали цільнозернові продукти, фрукти, некрохмалисті овочі, горіхи та ненасичені олії. Шкідливими для довкілля та здоров'я людини можуть бути яйця та червоне та перероблене м'ясо.
Фото: Depositphotos
Важно! Материал подготовлен на основании последних, научно проверенных и актуальных исследований в сфере медицины. Материал, подготовленный журналистом «Lenta.UA», носит исключительно информационный характер и не является призывом к действию или основой для установления медицинского диагноза. Все решения, касающиеся здоровья, должны быть обязательно согласованы с Вашим лечащим врачом, призываем обязательно обращаться к специалистам.
Новини
У Лубнах стріляли у поліцейських
20:35 14 сер 2026.
Погода на вихідних порадує українців
20:05 14 сер 2026.
Пропагандист з Миколаївської області отримав 15 років
19:55 14 сер 2026.
СБС завдали ударів по 240 енерговузлах на окупованих територіях
19:30 14 сер 2026.
В Україні розкрили ще 10 схем ухилення від мобілізації
19:15 14 сер 2026.
У Смілі триває ліквідація наслідків ворожої атаки
18:55 14 сер 2026.
У столичного поліцейського вилучили наркотиків на 5 мільйонів
18:30 14 сер 2026.
У Мінагро запевняють, що дефіциту продуктів в Україні немає
18:15 14 сер 2026.
На Черкащині працюють над стійкістю закладів освіти
17:55 14 сер 2026.
Організатора незаконного переправлення чоловіків через кордон екстрадували до України
17:30 14 сер 2026.
Сили оборони знищили низку важливих військових цілей рашистів
17:15 14 сер 2026.