Умови в будинку, сім'ї та суспільстві людини впливають на його здатність залишатися здоровим.
Дослідники з'ясували, що вживання алкоголю батьками може надавати довгостроковий вплив на здоров'я їхнього потомства, викликаючи прискорене старіння та підвищену сприйнятливість до захворювань. Дослідження, проведене вченими у США, показало, що хронічне вживання алкоголю обома батьками призводить до негативних змін у мітохондріях їхніх дітей, що, у свою чергу, пов'язане з розвитком вікових захворювань, таких як діабет 2 типу та серцево-судинні захворювання.
Ці зміни в мітохондріях, які називають "енергетичними станціями" клітин, вперше виявляються ще в період внутрішньоутробного розвитку та зберігаються протягом усього життя. Дослідження на мишах показали, що коли обидва батьки вживали алкоголь, наслідки для потомства були значно гіршими, ніж коли пив лише один із них. Наприклад, у таких випадках спостерігалося триразове збільшення вікових проблем із печінкою.
Особливу увагу вчені приділили розладам фетального алкогольного спектру (ФАС), які пов'язані із вживанням алкоголю під час вагітності та можуть викликати у дітей різні фізичні та когнітивні порушення. У США розлади ФАС зачіпають до 1 із 20 школярів.
Дослідники також наголошують, що потрібно подальше вивчення, щоб зрозуміти, чи можуть помірні дози алкоголю викликати подібні негативні ефекти, а також чи можна за допомогою спеціальних дієт та фізичних вправ покращити стан людей, які постраждали від цих розладів.
Фото: Unsplash/CC0
Важно! Материал подготовлен на основании последних, научно проверенных и актуальных исследований в сфере медицины. Материал, подготовленный журналистом «Lenta.UA», носит исключительно информационный характер и не является призывом к действию или основой для установления медицинского диагноза. Все решения, касающиеся здоровья, должны быть обязательно согласованы с Вашим лечащим врачом, призываем обязательно обращаться к специалистам.
Новини
На румунському курорті евакуювали людей через уламок дрону
23:00 14 сер 2026.
У Мінагрополітики прокоментували побоювання щодо дефіциту продуктів через російські удари
22:35 14 сер 2026.
Зеленський розкрив план ЗСУ щодо знищення окупантів на серпень
22:10 14 сер 2026.
У «Київстарі» назвали населені пункти, де днями відключать зв’язок 3G
21:45 14 сер 2026.
У ТЦК Чернівецької області у реєстр «Оберіг» вносили «мертвих душ»
21:20 14 сер 2026.
У чотирьох країнах Центральної Азії одночасно стався блекаут
20:55 14 сер 2026.
У Лубнах стріляли у поліцейських
20:35 14 сер 2026.
Погода на вихідних порадує українців
20:05 14 сер 2026.
Пропагандист з Миколаївської області отримав 15 років
19:55 14 сер 2026.
СБС завдали ударів по 240 енерговузлах на окупованих територіях
19:30 14 сер 2026.
В Україні розкрили ще 10 схем ухилення від мобілізації
19:15 14 сер 2026.