Остеоартрит та ревматоїдний артрит викликають руйнування хрящів суглобів та кісток.
Куріння та споживання кави підвищують ризик розвитку різних видів артриту, довели вчені. Дослідження опубліковано в журналі Nutrients.
Остеоартрит та ревматоїдний артрит викликають руйнування хрящів суглобів та кісток. Вони є причиною того, що понад 500 мільйонів людей страждають від болю та зазнають труднощів при ходьбі.
У цьому дослідженні вчені перевірили наявність причинно-наслідкового зв'язку між різними звичками життя і ризиком артриту. Для цього вони використовували метод менделевської рандомізації, в якому оцінюється наявність зв'язку між мутаціями, пов'язаними, наприклад, з любов'ю до кави та мутаціями, що відповідають за ризик артриту. Такий підхід дозволяє виключити вплив середовища та зосередитися на наявності прямого біологічного зв'язку між захворюванням та вживанням кави.
У дослідженні наявність артриту оцінювали за допомогою МРТ. Вчені виявили причинно-наслідковий зв'язок між вживанням кави, курінням та підвищеним ризиком остеоартриту та ревматоїдного артриту.
Якість включених досліджень була оцінена як висока, а ризик систематичної помилки — низький, що підтверджує надійність даних та висновки нового аналізу. Результати припускають, що людям, схильним до остеоартриту, а також тим, хто вже має діагноз, слід розглянути можливість скорочення куріння та споживання кави.
Фото: pixabay.com
Важно! Материал подготовлен на основании последних, научно проверенных и актуальных исследований в сфере медицины. Материал, подготовленный журналистом «Lenta.UA», носит исключительно информационный характер и не является призывом к действию или основой для установления медицинского диагноза. Все решения, касающиеся здоровья, должны быть обязательно согласованы с Вашим лечащим врачом, призываем обязательно обращаться к специалистам.
Новини
Трамп заявив про намір оголосити Ормузьку протоку територією США
23:55 14 сер 2026.
Станції метро Києва під час тривог поділять на зони
23:25 14 сер 2026.
На румунському курорті евакуювали людей через уламок дрону
23:00 14 сер 2026.
У Мінагрополітики прокоментували побоювання щодо дефіциту продуктів через російські удари
22:35 14 сер 2026.
Зеленський розкрив план ЗСУ щодо знищення окупантів на серпень
22:10 14 сер 2026.
У «Київстарі» назвали населені пункти, де днями відключать зв’язок 3G
21:45 14 сер 2026.
У ТЦК Чернівецької області у реєстр «Оберіг» вносили «мертвих душ»
21:20 14 сер 2026.
У чотирьох країнах Центральної Азії одночасно стався блекаут
20:55 14 сер 2026.
У Лубнах стріляли у поліцейських
20:35 14 сер 2026.
Погода на вихідних порадує українців
20:05 14 сер 2026.
Пропагандист з Миколаївської області отримав 15 років
19:55 14 сер 2026.