Органічні сполуки, що входять до складу фруктів, мають потужні антиоксидантні властивості.
Вчені з університету Тасманії у складі наукового колективу виявили, що вживання цитрусових стабілізує рівень цукру в крові та знижує ризик виникнення ускладнень при цукровому діабеті другого типу. Результати дослідження опубліковані у Science Direct.
У своїй роботі вчені проаналізували 129 досліджень на тему терапевтичної ролі цитрусових при цукровому діабеті. Виявилося, що флавоноли і флаванони - органічні сполуки, що входять до складу лимонів, апельсинів і грейпфрутів, мають потужні антиоксидантні властивості, які допомагають знизити в організмі окислювальний стрес і запалення. Окислювальний стрес (процес пошкодження клітини внаслідок окислення) при цукровому діабеті може бути спровокований гіперглікемією - підвищення рівня глюкози в крові. Флавоноли та флаванони здатні уповільнювати процес окислення.
Знижувати ризик виникнення діабету можуть такі сполуки, як нарингін та гесперидин. Вони пригнічують (знижують активність) ферментів-переносників глюкози, які доставляють її молекули до клітини, проникаючи через клітинну мембрану. Завдяки цьому всмоктування глюкози в кишечнику знижується, що призводить до зменшення її викиду в кровотік та зниження ризику гіперглікемії, стану, характерного для всіх типів діабету.
Також було виявлено, що кверцетин, цитрусовий флавонол (вітамін групи Р) запобігає розвитку діабетичної нефропатії – ураження нирок при цукровому діабеті. Інший флавонол, гесперидин, знижує ризик виникнення ретинопатії - атрофії зорового нерва та подальшої сліпоти через патологічні зміни сітківки ока внаслідок діабету.
Фото: Depositphotos
Важно! Материал подготовлен на основании последних, научно проверенных и актуальных исследований в сфере медицины. Материал, подготовленный журналистом «Lenta.UA», носит исключительно информационный характер и не является призывом к действию или основой для установления медицинского диагноза. Все решения, касающиеся здоровья, должны быть обязательно согласованы с Вашим лечащим врачом, призываем обязательно обращаться к специалистам.
Новини
СБС завдали ударів по 240 енерговузлах на окупованих територіях
19:30 14 сер 2026.
В Україні розкрили ще 10 схем ухилення від мобілізації
19:15 14 сер 2026.
У Смілі триває ліквідація наслідків ворожої атаки
18:55 14 сер 2026.
У столичного поліцейського вилучили наркотиків на 5 мільйонів
18:30 14 сер 2026.
У Мінагро запевняють, що дефіциту продуктів в Україні немає
18:15 14 сер 2026.
На Черкащині працюють над стійкістю закладів освіти
17:55 14 сер 2026.
Організатора незаконного переправлення чоловіків через кордон екстрадували до України
17:30 14 сер 2026.
Сили оборони знищили низку важливих військових цілей рашистів
17:15 14 сер 2026.
Трамп вимагає використовувати парові катапульти на авіаносцях
16:55 14 сер 2026.
У Києві нардеп віддав шахраям понад $30 тисяч
16:30 14 сер 2026.
Російський кілер хотів вбити репера «Київстонера» у Варшаві
16:15 14 сер 2026.