Дотримання здорового життя знижує ризик розвитку раку на 8% і більше.
Вчені з Університету Ньюкасла підтвердили, що дотримання здоровішого способу життя, у тому числі підтримання здорової маси тіла та обмеження споживання червоного та переробленого м'яса, знижує ризик розвитку раку. Дослідження опубліковано в журналі Cancer.
Вчені провели систематичний огляд та метааналіз 18 досліджень, в яких вивчалися зв'язки між дотриманням рекомендацій Всесвітнього фонду дослідження раку (WCRF) та Американського інституту досліджень раку (AICR) 2018 року та захворюваністю на різні види раку. Вони виявили, що кожне збільшення на 1 бал в анкеті, що використовується для оцінки дотримання цих рекомендацій, призводило до зниження ризику раку кишечника на 12%, зниження ризику раку молочної залози на 11% та зниження ймовірності раку легень на 8%.
Серед рекомендацій: підтримка здорової ваги, фізична активність, відмова від куріння, обмеження алкоголю, фаст-фуду, червоного м'яса та цукру. Згідно з рекомендаціями, в дієту варто додати більше овочів, фруктів, цільнозернових та бобових продуктів. При цьому не слід використовувати будь-які добавки для профілактики раку. Для немовлят корисне грудне вигодовування.
Попередні дослідження довели, що вживання великої кількості червоного та переробленого м'яса збільшує ризик раку кишечника, а вживання алкоголю – раку молочної залози, кишечника та стравоходу.
Приблизно 40% всіх випадків раку пов'язані з факторами способу життя, що модифікуються: відсутністю фізичної активності, вживанням тютюну, ожирінням, неправильним харчуванням і вживанням алкоголю, що дозволяє припустити, що багато випадків можна запобігти. Рекомендації WCRF та AICR щодо профілактики раку є висновками незалежної групи експертів. Вони є набором правил здорового способу життя, які в сукупності можуть знизити ризик розвитку раку у людей.
Фото: Depositphotos
Важно! Материал подготовлен на основании последних, научно проверенных и актуальных исследований в сфере медицины. Материал, подготовленный журналистом «Lenta.UA», носит исключительно информационный характер и не является призывом к действию или основой для установления медицинского диагноза. Все решения, касающиеся здоровья, должны быть обязательно согласованы с Вашим лечащим врачом, призываем обязательно обращаться к специалистам.
Новини
Столичні чиновники на закупівлі фанери розікрали майже 2 мільйони
04:52 15 сер 2026.
У Києві чоловіки під дією наркотиків перевдягалися в жіночі сукні
02:48 15 сер 2026.
Трамп заявив про намір оголосити Ормузьку протоку територією США
23:55 14 сер 2026.
Станції метро Києва під час тривог поділять на зони
23:25 14 сер 2026.
На румунському курорті евакуювали людей через уламок дрону
23:00 14 сер 2026.
У Мінагрополітики прокоментували побоювання щодо дефіциту продуктів через російські удари
22:35 14 сер 2026.
Зеленський розкрив план ЗСУ щодо знищення окупантів на серпень
22:10 14 сер 2026.
У «Київстарі» назвали населені пункти, де днями відключать зв’язок 3G
21:45 14 сер 2026.
У ТЦК Чернівецької області у реєстр «Оберіг» вносили «мертвих душ»
21:20 14 сер 2026.
У чотирьох країнах Центральної Азії одночасно стався блекаут
20:55 14 сер 2026.
У Лубнах стріляли у поліцейських
20:35 14 сер 2026.